منوی بالا را از قسمت نمایش -> فهرست انتخاب کنید

آزمون کارشناس رسمی دادگستری آتش سوزی و آتش نشانی

آزمون کارشناس رسمی دادگستری آتش سوزی و آتش نشانی

آزمون کارشناس رسمی دادگستری آتش سوزی و آتش نشانی 

 

برای شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری باید در رشته مورد تقاضا، تخصص و تحصیلات داشته باشید. یکی از رشته هایی که در آزمون های کارشناس رسمی دادگستری مورد نیاز بوده است، رشته آتش سوزی و آتش نشانی می باشد.

افرادی که شرایط کارشناس رسمی دادگستری را دارند، برای ورود به این حرفه باید در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنند. این آزمون که از آن با عنوان آزمون کارشناس رسمی قوه قضائیه نیز یاد می شود، راهی است برای انتخاب کارشناسان رسمی دادگستری که قرار است برای روشن شدن حقایق پرونده ها، با قضات همکاری داشته باشند.

 

 

آزمون کارشناس رسمی دادگستری توسط چه مراکزی برگزار می شود؟

 

طبق قوانین موجود آزمون کارشناس رسمی دادگستری توسط دو مرکز کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز امور مشاوران و کارشناسان رسمی قوه قضائیه برگزار می شود.

 

 

 
 

 

آزمون کارشناس رسمی دادگستری آتش سوزی و آتش نشانی در چه سال هایی برگزار شده است؟

 

آزمون های کارشناس رسمی دادگستری آتش سوزی و آتش نشانی تاکنون توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری در سال های ۷۱، ۷۳، ۷۵، ۷۷، ۸۴ ، ۹۰ و ۹۵ و۹۸ برگزار شده است. برای دریافت این سوالات می توانید از لینک زیر استفاده کنید :

 

 

همچنین آزمون کارشناس رسمی در این رشته در سال ۹۶ توسط مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه نیز برگزار شده است. برای دانلود سوالات کارشناس رسمی آتش سوزی و آتش نشانی به همراه پاسخنامه می توانید از لینک زیر استفاده کنید. توجه داشته باشید که کلید سوالات توسط خود این مرکز ارائه شده است :

.

 
  سلام دوست خوبم… برای پاسخ به سوالات عمومی آزمون برنامه ات چیه؟؟ منابع رو داری؟ نمونه سوال چی؟ برای جلسه مصاحبه چی آماده کردی؟… ما کار رو برات راحت کردیم! تصویر پایین رو ببین و برای خرید این بسته استثنایی روش کلیک کن. اگر هم توضیحات بیشتر نیاز بود توی  همون صفحه که باز میشه، هست. راستی تخفیف ویژه هم خورده و به نسبت کیفیت و حجمش غافلگیرت می کنه. از رقبا جا نمونی!  
 
 
 

 آزمون کارشناس رسمی دادگستری - منابع عمومی و مصاحبه

  مشاوره تلفنی برای خرید سوالات و کلید آزمون ها، منابع عمومی، رفع ابهامات و پشتیبانی 
آزمون کارشناس رسمی دادگستری   

 ۰۹۱۲۵۷۸۸۹۳۹ و۷۷۰۴۳۵۳۰ (۰۲۱)
 

 

 

آزمون کارشناس رسمی دادگستری آتش سوزی و آتش نشانی به صورت تشریحی است یا تستی؟

 

در سال های اولیه که آزمون کارشناس رسمی دادگستری برگزار می شده، معمولا بیشتر آزمون ها به صورت تشریحی و گاهی به صورت تستی و تشریحی بوده است. ولی در سال های اخیر کلیه سوالات آزمون کارشناس رسمی دادگستری از جمله در رشته آتش سوزی و آتش نشانی به صورت تستی برگزار می گردد.

 

تفاوت کارشناس رسمی دادگستری با کارشناس رسمی قوه قضائیه

 

در خصوص تفاوت کارشناس رسمی دادگستری با کارشناس رسمی قوه قضاییه سخن بسیار است اما در مجموع و به طور خلاصه می توان گفت که این دو تقریبا هیچ تفاوت قابل توجهی با هم ندارند. در واقع، اگر چه کارشناس رسمی قوه قضائیه از طریق آزمون کارشناس رسمی مرکز امور مشاوران، وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه و کارشناس رسمی دادگستری از طریق آزمون کانون کارشناسان رسمی دادگستری انتخاب می شود، اما هر دو در نهایت صاحب عنوان کارشناس رسمی دادگستری هستند.

لازم به ذکر است، در پروانه کارشناسی هر دو به طور یکسان عنوان کارشناس رسمی دادگستری درج می شود و وظایف کارشناس رسمی و نیز درآمد کارشناس رسمی نیز از هر کدام از این مسیرها که باشد یکسان است و ربطی به نوع آزمون او ندارد.
 

 

بهترین منابع برای آمادگی آزمون کارشناس رسمی دادگستری چیست ؟

 

در یک دسته بندی کلی، منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری را می توان به سه دسته به شرح زیر تقسیم بندی کرد:

الف- منابع سوالات تخصصی 

ب- منابع سوالات عمومی

ج- منابع سوالات جلسه مصاحبه (منظور مطالعه مطالب و آموختن نکات و راهکارهایی است که داوطلب را برای جلسه مصاحبه بیش از آنچه هست، آماده می سازد)

در اینجا به طور مختصر به بررسی هریک می پردازیم:

الف– منابع آزمون کارشناس رسمی در بخش تخصصی هیچ گاه به طور مشخص اعلام نشده است بلکه صرفا سرفصل دروس و مباحث مورد نظر مجریان آزمون در دفترچه ثبت نام به داوطلب اعلام می شود. این موضوع داوطلبان را در شناخت منابع مناسب دچار سردرگمی و تردید می کند به ویژه آنکه دامنه موضوعات گاهی چنان وسیع است که داوطلب نمی تواند با یک یا چند منبع مطالعاتی ساده آن هم در فرصت محدود، آمادگی لازم را کسب نماید. 

در این راستا معمولا گروهی از داوطلبان به مطالعه دروس تخصصی (به شرح سرفصلی که در دفترچه ثبت نام اعلام می شود) و تشخیص منابع مناسب آن با سلیقه خود اقدام می کنند و در کنار آن به مطالعه سوالات آزمون دوره های قبل می پردازند تا موضوعات مهم و پرتکرار در سالهای متمادی را شناسایی کنند و از از این طریق با سلیقه طراحان سوال و متد طراحی سوال در این نوع آزمون آشنا شوند.

اما گروه دوم داوطلبانی هستند که به هر دلیل فرصت مطالعه منابع درسی را نداشته و یا به دلیل دور ماندن از فضای تحصیل و دانشگاه تمایلی به رفتن به سمت منابع تخصصی ندارند. این افراد ترجیح می دهند صرفا به بررسی و مطالعه سوالات آزمون های کارشناس رسمی سالهای قبل پرداخته و بیشتر از تجربه تحصیلی و کاری خود در پاسخگویی به سوالات تخصصی استفاده کنند.

با این توضیحات به نظر می رسد بهترین منبع آزمون کارشناس رسمی حداقل در گام اول، مطالعه سوالات آزمون کارشناس رسمی دوره های قبل باشد چرا که ضمن آشنایی بیشتر داوطلب با موضوعات مهم و پر تکرار در سنوات گذشته و مشاهده سلیقه طراحان سوالات، دامنه مطالعه و بازخوانی او را تا حد زیادی مشخص و محدود می سازد و صرفه جویی زمان مطالعه را نیز در پی دارد. 

لینک دانلود سوالات تخصصی آزمون های دوره های قبل که در بخشهای قبلی همین صفحه ارایه شده است، با کلیک روی این باکس نیز قابل دانلود است.

 

 

 

ب اما در بخش عمومی برخلاف بخش تخصصی، منابع  مشخص است چرا که شما مشخصا با قوانین و مقررات کارشناسی (مشترک برای تمامی رشته ها) روبرو هستید.

منابع این بخش شامل مجموعه قوانین و مقررات مرتبط با کارشناس رسمی است که عبارتند از: قانون کارشناسان رسمی و آیین نامه اجرایی آن، ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه و آیین نامه اجرایی آن، قوانین مدنی و کیفری مرتبط با حرفه کارشناسی رسمی است.

ما در اینجا برای سهولت کار و نیز آشنایی با نمونه سوالات این بخش، مجموعه منابع و سوالات تفکیکی آن را به همراه اطلاعات ارزنده دیگر تدارک دیده ایم که با مطالعه دقیق آن نگرانی بابت سوالات بخش عمومی نخواهید داشت. لینک دسترسی به این مجموعه استثنایی (با عنوان بسته طلایی) نیز در بخش های قبلی این صفحه قابل مشاهده است و با کلیک روی این باکس نیز قابل دانلود است.

 

 

 

ج در بخش منابع مورد نیاز برای جلسه مصاحبه (مطالعه مطالب و آموختن مهارت ها و راهکارهای مناسب جلسه مصاحبهبه دلیل ناشناخته بودن فضا و سوالات مصاحبه، ابهام بیشتری برای داوطلبان وجود دارد؛ در حالی که حتی در این قسمت نیز اصول و نکات مشخص و مفیدی وجود دارد که می تواند تا حدودی به کاهش ابهامات و افزایش اعتماد به نفس داوطلب بینجامد.

اگرچه ارایه مدارک و مستندات مربوط به سابقه کار و تحصیل و آشنایی با احکام و واجبات دینی از ابتدایی ترین و اساسی ترین موارد جلسه مصاحبه است، اما مهارت های فنی و تخصصی و نکات دیگری هم وجود دارد که باید رعایت شود و واجد اهمیت است. به عنوان مثال نحوه نگرش و انگیزه های شما برای کارشناس شدن، اطلاعات اجمالی شما در خصوص این حرفه و مدارک تکمیلی مورد نیاز برای اثبات ادعای داشتن سابقه کار(علاوه بر گواهی اشتغال) از نمونه مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در این بخش نیز ما سعی کرده ایم با جمع آوری تجربیات داوطلبان دوره های قبل و نظرات کارشناسی موجود، شما را در افزایش آگاهی و کسب تسلط و اعتماد به نفس بیشتر برای حضور در جلسه مصاحبه یاری کنیم. در این راستا باز هم بسته طلایی راهگشای شماست چرا که یکی از بخشهای اصلی آن با عنوان”راهنمای کارشناس رسمی” به شکل مفصل و در چند بخش به موضوع جلسه مصاحبه پرداخته است. 
 

آزمون کارشناس رسمی دادگستری آتش سوزی و آتش نشانی ۹۹

 

در خصوص اینکه آزمون بعدی کارشناس رسمی دادگستری آتش سوزی و آتش نشانی در چه زمانی و توسط کدام مرکز برگزار می شود، اطلاعات مشخص و دقیقی منتشر نشده است. در واقع، طبق تجربیات آزمون های سال های قبل، تاریخ اعلام نیاز و برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری از قبل مشخص نبوده و روال و ترتیب مشخصی نداشته است. در زمان نیاز و در صورت آمادگی کانون کارشناسان یا مرکز امور مشاوران، آگهی آزمون کارشناس رسمی منتشر می شود. البته در این زمان ما نیز به روال دوره های قبل، بلافاصله از طریق صفحه اول همین سایت، نسبت به پوشش کامل اخبار و اطلاعیه ها و نیز انتشار آگهی آزمون کارشناس رسمی دادگستری اقدام خواهیم کرد.

برای پیگیری آخرین اخبار ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۹۹  و یا آمادگی آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۹۹ و دانلود منابع عمومی و سوالات آزمون دوره های قبل و مطالعه مقالات مرتبط با این حرفه از لینک های زیر استفاده کنید:

 

 

 

سوالات کارشناس رسمی دادگستری ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۹۹ کانون کارشناسان
سوالات کارشناس رسمی دادگستری آمادگی آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۹۹ کانون کارشناسان
 

 

مطالب مرتبط

4 نظر

  1. رادین

    سلام ببخشید آزمون کارشناس رسمی آتش سوزی و اتش نشانی امسال توسط مرکز امور مشاوران برگزار میشه؟

    پاسخ
  2. حمیدی

    سلام بایت گذاشتن لینک دانلود سوالات آزمون کارشناس رسمی رشته آتش سوزی از شما ممنونم

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بهترین رشته تجربی