منوی بالا را از قسمت نمایش -> فهرست انتخاب کنید

آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی

آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی

آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی

افرادی که شرایط کارشناس رسمی دادگستری را دارند، برای ورود به این حرفه باید در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنند. این آزمون که از آن با عنوان آزمون کارشناس رسمی قوه قضائیه نیز یاد می شود، راهی است برای انتخاب کارشناسان رسمی دادگستری که قرار است برای روشن شدن حقایق پرونده ها، با قضات همکاری داشته باشند.

 

آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی

 

برای شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری باید در رشته مورد تقاضا، تخصص و تحصیلات داشته باشید. یکی از رشته هایی که تقریبا در اکثر سالها در آزمون کارشناس رسمی دادگستری مورد نیاز بوده است، امور گمرکی می باشد.

فارغ التحصیلان چه رشته هایی می توانند در آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی شرکت کنند؟

فارغ التحصیلان رشته های مرتبط به این حوزه از جمله امور گمرکی، مدیریت (بازرگانی و مالی) و حقوق و در اکثر مواقع کارکنان گمرک با سابقه مشخص، مجاز به شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی هستند.

آزمون کارشناس رسمی دادگستری توسط چه مراکزی برگزار می شود؟

طبق قوانین موجود آزمون کارشناس رسمی دادگستری توسط دو مرکز کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز امور مشاوران و کارشناسان رسمی قوه قضائیه برگزار می شود.

آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی در چه سال هایی برگزار شده است؟

آزمون کارشناس رسمی در رشته امور گمرکی در سال های۸۱، ۸۳، ۸۸ و ۹۰ و ۹۳ توسط مرکز امور مشاوران قوه قضائیه برگزار شده است که برای دریافت این سوالات به همراه پاسخنامه  می توانید از لینک زیر استفاده کنید. توجه داشته باشید که کلید سوالات توسط خود این مرکز ارائه شده است :

دانلود سوالات آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی

(دانلود دفترچه سوالات آزمون مرکز امور مشاوران – همراه پاسخنامه )

 

همچنین آزمون های کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی که توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری تا کنون برگزار شده در سال های ۷۱، ۷۳، ۷۵، ۷۷، ۷۸و۸۴ بوده است. برای دریافت این سوالات می توانید از لینک زیر استفاده کنید :

دانلود سوالات آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی

(دانلود دفترچه سوالات آزمون کانون کارشناسان – 

(توجه: تاکنون پاسخنامه رسمی توسط کانون منتشر نشده است))

آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی به صورت تشریحی است یا تستی؟

در سال های اولیه که آزمون کارشناس رسمی دادگستری برگزار می شده، معمولا بیشتر آزمون ها به صورت تشریحی و گاهی به صورت تستی و تشریحی بوده است. ولی در سال های اخیر اکثر سوالات آزمون کارشناس رسمی دادگستری از جمله در رشته امور گمرکی به صورت تستی بوده است.

منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی چیست ؟

به دلیل آنکه معمولا منابع مشخصی برای آزمون کارشناس رسمی دادگستری ارائه نمی شود، یکی از بهترین راه ها برای کسب آمادگی لازم برای آزمون کارشناس رسمی، استفاده از سوالات سال های قبل این آزمون می باشد. ما سعی کرده ایم تا مجموعه کامل سوالات کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی را در اختیار شما قرار دهیم.

آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی ۹۹، ۹۸، ۹۷

در خصوص اینکه آزمون بعدی کارشناس رسمی دادگستری امور گمرکی در چه زمانی و توسط کدام مرکز برگزار می شود، اطلاعات مشخص و دقیقی منتشر نشده است. در واقع، طبق تجربیات آزمون های سال های قبل، تاریخ اعلام نیاز و برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری از قبل مشخص نبوده و روال و ترتیب مشخصی نداشته است. در زمان نیاز و در صورت آمادگی کانون کارشناسان یا مرکز امور مشاوران، آگهی آزمون کارشناس رسمی منتشر می شود. البته در این زمان ما نیز به روال دوره های قبل، بلافاصله از طریق صفحه اول سایت، نسبت به پوشش کامل اخبار و اطلاعیه ها و نیز انتشار آگهی آزمون کارشناس رسمی دادگستری اقدام خواهیم کرد.

 

 

برای مشاهده آخرین اخبار زمان آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۹۸  روی لینک زیر کلیک کنید:
 
 
 
 
 
 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بهترین رشته تجربی